RSS

Venecija u tri čina

14 Jan

I- Iz „Razgovora i beseda„, Josifa Brodskog

Image„voda u veneciji  ima posebnu ulogu..jer voda je možda zgusnuta forma vremena…posebno kad je sivkaste boje, to jest upravo one boje koje treba da bude vreme…“

“ tamo svega toga ima i previše… sve se usvemu odslikava…neprestane transformacije…kada u veneciji zalazi sunce, i taj zalazak se odslikava u prozorima ti prozori liče na ribe sa sjajnom krljušti što  se preliva…“

Image

Image „ljudi, uglavnom, nisu prisutni…u stvari, nisu tako zanimljivi, od njih više ili manje čovek zna šta može da očekuje..ljudi sudaleko više sinonimnični nego umetnost…ljudi su naravno povezani sa gradom, ali mogu sasvim i da mu ne priliče…ipak, venecija na došljake uvek deluje magnetski…“

„znate, čovek sebe gleda, svesno ili nesvesno, kao junaka nekog romana ili filma gde se on nalazi u kadru. i moj zadnji plan je venecija…jednostavno, venecija je nešto najlepše što je stvoreno na zemlji. ako postoji nekakva ideja reda, venecija je, od mogućih varijanti, najprirodnije, osmišljeno približavanje toj ideji.“

Image

II- iz „Venecije“, Vladimira Pištala

„Venecijanci su pružili ruke sveznajućoj mašti. Maske su zobale svice i svetlele iznutra. Hladni zimski dan je postao San letnje noći. Ljudi su paradirali obučeni u sopstvene snove. Oko mene su šetale alegorije i živele metafore. Takvim slikama duša govori sebi u snu.“

„Obična šetnja gradom pretvarala me je u galeba, staru ženu, uličnu mačku. A tek ovo. Ovo su bila pretvaranja u gradu koji je po sebi čarobno pretvaranje.“Image

„Venecija je neistrošiva kao apetit. Kad pričam o njoj, umnogostručim se kao plamen. Postajem goropadni mucavac.“

III- iz mene

Bio sam dovoljno mlad da se zaljubim na prvi pogled. Bio sam dovoljno mlad da nisam znao ništa o njoj. Bilo je dovoljno rano prepodne kad smo se iskrcali sa trajekta i kročili. Bio sam dovoljno pametan da umesto vodiča pratim svoj korak. Bio sam dovoljno opušten da u toku tih nekoliko sati ne stajem, već samo koračam tim uskim, preuskim, kratkim, prekratkim ulicama. Kakav grad. Još uvek me sramota svake reči koje napišem u pokušaju da opišem osećaj koji i danas stvara sećanje na tu jednodnevnu posetu. Kakav grad.

 
Оставите коментар

Објављено од стране на 14/01/2013 in Ponekad samo pisem

 

Оставите одговор

 
